search
top

Sport sprzyja chudnięciu

Dieta jest bardzo ważna i na pewno bez zmiany nawyków żywieniowych nie uda się zbić wagi dziecka do rozsądnej wartości. Nie musi ona jednak być jedynym narzędziem, które posłuży do walki z otyłością bądź nadwagą.

Świetnie sprawdzi się przywołana już wcześniej aktywność ruchowa. Im więcej kilogramów ze sobą nosimy, tym większe mamy trudności z poruszaniem. Zmęczenie dopada nas znacznie szybciej i z dziećmi jest podobnie.

Pojawiają się zatem kłopoty na lekcjach wychowania fizycznego, którym z reguły towarzyszą niewybredne komentarze rówieśników. Zajęcia korekcyjne odbywające się w większości szkół mogą pomóc, ale nie wystarczą. Swoje dwa grosze powinni wtrącić też rodzice.

Spędzanie z dziećmi wolnego czasu na ćwiczeniach i rekreacji to wielka frajda, ale też znakomity sposób na scementowanie rodzinnych więzi. To również istotny element starań o niższą wagę, bo w końcu sport to zdrowie.

W czasie wysiłku organizm człowieka spala wiele kalorii, kształtuje się ładna sylwetka, a tłuszczyk stopniowo umyka w zapomnienie. Potrzeba jedynie systematyczności, by taki pożądany efekt uzyskać. Patentów na to jest sporo – wszystko zależy od indywidualnych preferencji.

Ciału doskonale służą biegi, a także jazda na rowerze. Jednoślad angażuje kilka grup mięśni i wymaga jazdy na świeżym powietrzu, zatem przy okazji dotleniamy mózg i wszystkie komórki ciała. Połączenie ruchu z dietą sprawi, że dziecko uda się odchudzić.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

top